Tinc amics als que la mar els hi produeix tant de pànic que només acostar-se ja es troben marejats, els hi canvia, fins i tot, el color de la pell, prenent aquell to grog verdós tant característic del mareig, tot això estant a terra, només veient com brandeja una embarcació a port.
Altres, en canvi, tenen un interès important amb tot allò que té a veure amb la mar i el seu mon. Hi ha algun veritablement fascinat amb el vocabulari nàutic, altres amb la construcció naval, però m’ha sorprès que de cop i alhora, dos d’aquests em preguntessin que és exactament la PATENT DE NAVEGACIÓ, i si tots els barcos en tenen.
Doncs bé, davant d’això i recordant que tinc alguna fotocopia de la Patent de Navegació de l’Antonio Lázaro, de quan el vaig manar a l’any 1987, he pensat que entre les fotocopies i la definició podria escriure-ho al blog.
La Patent de Navegació, actualment s’atorga pel Ministeri de Foment i l’expedeix el Director General de la Marina Mercant a favor de un vaixell o embarcació determinada, es el document que autoritza al vaixell per navegar per tots els mars sota bandera espanyola i legitima al Capità per l’exercici de llurs funcions a bord de dit vaixell.
Tot vaixell o embarcació amb un tonatge d’arqueig igual o superior a 20 TRB, una vegada inscrit definitivament, deurà anar proveït, obligatòriament, de la seva corresponent Patent de Navegació que estarà sota la custodia del Capità o Patró.
Quan jo navegava, la Patent estava signada pel cap de l’Estat (el General Franco en aquella, any 1.972 data inaugural del vaixell, com es veu a la imatge), pel Ministre de Comerç i era expedida pel Director General de Navegació de la Subsecretaria de la Marina Mercant.
A la Patent hi ha de constar el nom del propietari del vaixell, el tipus de vaixell i el seu nom, el port de matrícula i la seva indicació completa, les dimensions principals i el tonatge brut i net del vaixell. Així mateix es fa constar el nom del Capità amb la data en que es fa càrrec del comandament del vaixell, a quin efecte si afegeixen per l’autoritat de marina, quants folis es necessitin per que hi figuri sempre el nom del Capità actualment autoritzat al seu us, amb la qual cosa es converteix aquest document en una credencial d’us restringit a una sola persona, la que a tots els efectes figuri en la Patent i el Rol del vaixell com a Capità del mateix.
A altres països si troben documents similars. A Alemanya es denomina “Schiffs-zertifikat”. A Itàlia, “Atto di Nazionalità”. A França, “Acte de Francisation”. Al Regne Unit, “Certificate of Registry” .
Espero amics meus haver contestat i explicat la vostre qüestió
2 comentaris:
Hola Carles !
M' agrada que divulguis aquestes petites grans cosses que es fan, soposo, encara, quan es fa canvi de comandaments del vaixell. En aquelles èpoques en que jo navegava es deia " Hay que ir a la Comandancia Hacer el cambio de capitanes" on es feia tot el que tu has explicat i mes s'entregava si en tenia la "documentación secreta" del un a l'altre capita on hi havia les intruccions a seguir en cas de conflictes dictaminades per la OTAN, el conegut " CONTRAMAR "que tots en el seu temps varem estudiar.
Te deixat una nota també en l' escrit " un mestre.... un amic "
Adeu!
Pere Conesa
Ostres Pere, quans anys,
T'agraeixo molt que aportis, també, les teves experiències, han passat els anys i ens hem anat fen grandets, em comentes que ja estàs jubilat...quina enveja!!! Encara recordo aquelles "navegades" amb les Taylor del Club de l'Escola de Nàutica, remant per les aigües del port de Barcelona i tu cantant "Mediterraneo" d'en Serrat.
Que bé que m'ho vaig passar!!!
Ens hem de retrobar tot algun dia, jo he contactat amb en Joan Josep Brugué i també, com tu, amb en Paco. Contactem via mail i quedem per veure'ns
Una abraçada
Publica un comentari a l'entrada